Grywalizacja dla dużych firm

Grywalizacja dla dużych firm

Duże firmy borykają się obecnie z zaangażowaniem pracowników. Instytut Gallupa zbadał że jedynie 13% pracowników jest rzeczywiście zaangażowanych w swoją pracę. A co z resztą?

Wyzwania, które towarzyszą wielu firmom to m.in. rotacja, spadek produktywności, problem z realizacja celów biznesowych czy niewystarczająca motywacja do zmiany. Firmy te nie posiadają często narzędzi, które w wystarczający sposób wspierają te obszary. Jednym z takich narzędzi jest grywalizacja, czyli wykorzystaniem frajdy i mechanizmów znanych z gier, w celu osiągnięcia celów biznesowych firmy poprzez aktywizowanie i zwiększanie zaangażowania pracowników.

W tym momencie wielu zastanowi się – ale przecież nie może być tak źle skoro w tych firmach nadal pracują ludzie. Tak, pracują. Pytaniem właściwym jest – jak pracują. Firmy wciąż narzekają na wysokie koszty działalności czy brak komunikacji nawet pomiędzy małymi zespołami. Takie braki generują tylko kolejne niepotrzebne błędy i koszty. W takich przyprawiających o ból głowy kierownika sytuacjach, z pomocą właśnie przychodzi grywalizacja.

Grywalizacja ujawnia w ludziach mechanizm, który nazywamy motywacją wewnętrzną. Motywacja wewnętrzna to coś zupełnie odmiennego od metody „kija i marchewki”. To nie kolejne obietnice podwyżki ani przymus – pracuj bo wylecisz.

Motywacja wewnętrzna kieruje się takimi rzeczami jak uznanie, stworzenie perspektyw rozwoju, poczucie ważności, wspólnoty. Są to rzeczy na początku wydające się oczywiste, a jednak nie każdy potrafi wywołać je wśród swoich pracowników. Efekty, wywołane właśnie motywacją wewnętrzną są długotrwałe, głębiej osadzają się w naszym umyśle niż to co daje nam motywacja zewnętrzna.

Grywalizację można stosować w całym cyklu Employee Experience

Esencją employee experience jest dbałość o każdy etap uczestniczenia pracownika w życiu firmy – począwszy od rekrutacji (candidate experience), poprzez przebieg działalności wewnętrznej, aż do momentu zakończenia współpracy z daną firmą, czyli exit interview. Grywalizacja bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych wyzwań przez uczestników gry, nawet w przypadku rutynowych zadań. Odbywa się to nie tylko poprzez rywalizację, ale w dużej mierze poprzez współpracę z innymi graczami. Suma doświadczeń oraz emocji, jakie towarzyszyły pracownikowi na każdym z tych etapów, składa się na jego postrzeganie organizacji.

Grywalizacja wspiera różne obszary działalności firmy

Mechanizm grywalizacji wykorzystuje się w celu podniesienia efektywności procesów biznesowych w różnych obszarach , zaczynając od wewnętrznych struktur takich jak motywowanie, zwiększanie zaangażowania w pracę, usprawnienie komunikacji w firmie itp. a kończąc na zewnętrznych (np. sprzedaży, marketingu, rekrutacji)

Grywalizacja sprawdza się w każdym obszarze działalności firmy, w którym zachowanie ludzi ma wpływ na wyniki. Każda tworzona przez nas gra jest indywidualnie budowana dla danego Klienta i dostosowana do celu jaki chce on osiągnąć, obszaru działalności i kultury organizacyjnej firmy.

 

Jeśli chcesz wprowadzić innowacje w swojej firmie, podnieść efektywność pracowników oraz zaangażować ich do pracy, firma GrywIT-grywalizacja w HR i biznesie pomoże Ci to wszystko uzyskać.

 

Jeżeli jesteś zainteresowany grywalizacją, skontaktuj się z nami!

E-mail : info@grywit.pl
Tel :+48 602 775 961 
www.grywit.pl